תמונת מחבר

על חשיבות הדיוק האישי והמקצועי

דווקא עכשיו במצב אי הוודאות יוצא הדופן בו כולנו מצויים, שפתאום הכול נעצר, שהמוכר והידוע אינם עוד, זה הזמן לעצור, להתבונן פנימה, לדייק את עצמנו.

זו ההזדמנות להשתחרר מהרגלים וקיבעונות שלא בהכרח משרתים אותנו יותר כבעבר, ולהעז לשאול שאלות על חיינו, על הבחירות שלנו ומידת המימוש וההגשמה שלנו.

נופתע עד כמה כולנו יכולים לגלות דברים חדשים על עצמנו ועל היכולות שלנו, ועל ההזדמנויות החדשות שיכולות להיפתח עבורנו.

כשהאדם מדייק את עצמו, ומעז באמת להתחבר לרצונות ולצרכים האותנטיים והייחודיים שלו, לא של החברים שלו, לא של הוריו ומשפחתו, אלא מה באמת חשוב לו ומרגש אותו בחייו, הוא חש בהירות, רגיעה, ותחושה של עוצמה לבחירה אישית – מי אני הולך להיות במשבר הזה, איך אני הולך להתמודד איתו ובכלל עם המשך חיי?

הדיוק הפנימי הזה, האישי, הרגשי, הוא כמו חבל הצלה, בעיקר בתקופות של משבר ושינוי. הוא מעניק כוח וביטחון, ותחושה של יכולת להתמודד עם כל הסערות והתהפוכות סביב.

המשבר הנוכחי שטרף את חיינו, אף חידד את ההבנה המטלטלת שאין זמן, הכול נזיל, שביר, חוסר וודאות ושליטה, ולכן חובה עלינו לחיות את חיינו במימוש עצמי ובסיפוק, ולא לחכות לזמן "המתאים" לשינוי, כי מי יודע מה יילד יום.

דיוק במובן המקצועי –

המשאלה האנושית לעשות עבודה בעלת משמעות אישית היא צורך קיומי. עשייה שמאפשרת מימוש והגשמה, שמובילה לסיפוק, שביעות רצון וחוויית אושר בחיים.

ללא מימוש עצמי אפשר בקלות להרגיש כי החיים אינם ראויים, וחשוב לזכור תמיד, כי זוהי הזכות ואף החובה לאדם, עבור עצמו ועבור משפחתו והסובבים אותו, לחיות חיים מאושרים, המבוססים על משמעות וביטוי אישי מלא.

לכל אדם ייעוד אישי, זו אקסיומה. הביטוי העצמי, של יכולות וכישורים ומאווי לב ששואפים להתממש.

לצערנו, פעמים רבות הדרך למימוש העצמי רצופה בהפרעות, בקשיים, ובחרדות, כי לעיתים המימוש האישי הוא שונה מציפיות ההורים לכאורה, או שונה מהמקובל החברתי, או שהוא דורש אומץ, נחישות, אהבה עצמית ו"מגיע לי". זה מסע החיים, שחשוב לא לוותר עליו ולהעז להגיע למקום המדויק הזה, כי מגיע לכל אחד מאיתנו לחוות סיפוק וביטוי אישי.

בשוק העבודה המודרני, אפרופו דיוק ומימוש עצמי, אדם חייב להביא ערך, להראות תשוקה ולהפגין מצוינות, זו הייחודיות של העובד בתקופה הנוכחית, בלעדיהם הוא לא ישרוד.

ולכן, זיהוי התשוקה המדויקת של האדם, ומימושה בעשייה היומיומית, היא קריטית להצלחתו המקצועית, להתקדמותו ולהתפתחותו.

עוד בבלוג:

ארבע ההסכמות

הטקסט הראשון שאני חושבת שנחשפתי אליו, אי אז בימים של תחילת המסע שלי ללימודי האימון וההתפתחות האישית. ועדין,

קרא עוד »

שתף